måndag 28 oktober 2013

Shrink

Var hos dietisten på Ersta i morse. Hon rekommenderade mig att börja med Modifast. Såna shaker man dricker med lågt kaloriinnehåll. Jag skulle dricka Modifast i två veckor och sen äta lågkalorikost. Sen tre veckor innan själva operationen så dricker man shaker i tre veckor till. Jag måste gå ner minst 15 kg för att få göra gastric bypass för över huvudtaget. Till frukost gjorde jag jordgubbsshake och den var helt okej Jag har faktiskt provsmakat alla smaker förut och kommit fram till att purjolökssoppa,vanilj, kaffe och chokladpudding inte är min melodi så jag beställde, hallon, jordgubb, choklad och banan.. Det var ju bra! Det är mycket billigare att beställa från hemsidan än att köpa på apoteket.

Kommer dock bli lite jobbigt att inte kunna äta någon mat nu när pappa har fest för att fira att han fyller 70 år. Oj han är alltså så gammal?! Han måste då  ha varit 36 år när jag föddes för jag är ju född på våren -80. Kom ihåg på dagis så var mångas föräldrar typ 27-28 och då tyckte jag att mina päron var gamla som var ca 42 år . Men jag kom ihåg en kille som var lite udda han föräldrar var skitgamla. De såg iaf jävligt gamla ut. Jag tror iofs att de var frireligiösa och de hade en mer gammeldags klädstil. Ja Upplands Väsby. Gud vad man har minnen därifrån. Jag kom ihåg att jag delade ut tidningar i det där bananhuset. Man fick typ 1 krona i timmen. Jag gick i Runby Skola 1-7. Åk 8 och 9 gick jag i Sofia skolan på Södermalm. Jag var ingen typisk fjortis men jag rökte skolkade lite, drack hembränt och var kär i olika killar varje vecka ock skrev deras namn  i min dagbok. Sen snattade jag lite också för att jag föll för grupptrycket. Men jag har inte snattat något sedan 1994. Så det är preskriberat nu. Men jag märker att jag har en fjortis i mig ändå som får raseriutbrott och bara måste köpa den där tröjan.

1 kommentar:

  1. Försök orka med Modifasten, du kan ju äta lite sallad eller så när suget att tugga och verkligen äta blir för stort. Lycka till, kram!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.