lördag 19 oktober 2013

Singing bee

Karaoke är roligt. Jag tycker dessa bakgrundsvideos är för lustiga. De har ofta inget att göra med innehållet i texten. En låt på mina skivor var Smooth Criminal ursprungligen av Michael Jackson men i Alien Ant Farms nya lite tuffare 00-tal tappning. Hursomhelst så har jag alltid trott att den låten handlar om en tjej (Annie)som var med om ett överfall och sedan inte minns något av händelsen. Men så sa min inneboende att Annie var en docka man testar livräddning på. Sen blev jag så nyfiken att jag gick ut på nätet och kollade vad andra tänkt om den texten. En trodde att det handlade om sex bara och andra att det generellt handlade om hustru misshandel. Nu är ju alla låtar so konforma och innehållslösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.