lördag 19 oktober 2013

Pain

Jag grät. Det gjorde så ont inombords och jag vet inte vad det var jag var så ledsen över. Men jag tänkte på en sak jag fick höra som sårade mig. Sen kom jag och tänka på en annan sak som också smärtade och en till och en till. Tillslut blev det bara för mycket. Jag hällde i mig två glas rödvin från en Kicki Danielsson festis (läs bag in box.) Jag blev full. Eftersom jag knappt dricker. Jag gick ut på gatan. Det snurrade som fan. Sen gick jag och handlade för att göra något normalt och vardagligt. Jag handlade sån comfort food. Fast det insåg jag först när jag kom ut ifrån affären. Då hade jag liksom jordnötsmör, nutella och Ben & Jerrys glass. Men jag har inte ätit upp allt. Glassen har jag inte rört. Inser att jag inte kan hålla på såhär.

Men jag är inte ledsen längre. Jag har så mycket att vara glad över. Min nya lya. Att jag ska börja plugga nåt roligt. Att jag för första gången i mitt liv får vara ifred!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Usch, vad det låter jobbigt. Det verkar som att du blir väldigt påverkad av negativa grejer folk i din närhet säger så de borde tänka sig för innan de kritiserar eller dömer! Försök om du kan att träffa folk som uppmuntrar och stöttar istället så blir dte nog lättare att hålla sig borta från nutellan etc.
    Hoppas du mår bättre! Tycker det är jävligt bra gjort att fixa lya och plugg och så.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt sagt upp kontakten med en tjej som jag upplevde tryckte ner mig. Klart kanske man ska vara glad för de vänner man har men samtidigt om någon sårar en kanske det är dags att tänka över om den personen tillför något i ens liv.

    SvaraRadera
  3. Stor kram Bea. Det är tillåtet och nyttigt att tillåta sig att vara ledsen, till och med hysterisk ibland. Det viktiga är att inte tappa verklighetsförankringen i den stunden. Man kan inte visa sin gladsida jämt, det är så jäkla viktigt att kunna visa känslor. Alla känslor. KRAM.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.