torsdag 13 mars 2014

Vikten

Har börjat med måltidsersättningen igen. Tanken är att jag ska köra i 3 veckor för att liksom komma igång och bli sporrad av viktminskningen. Det gick ju inte så bra förra gången jag skulle köra men nu har jag en bestämd utsatt tid så då känns det mer praktiskt genomförbart. Viktigt då att man rör på sig och dricker vätska. Jag försöker dricka en halvliter vid varje gång jag har mitt pulverintag. Sen är det viktigt när jag börjar äta mat att jag inte faller tillbaka i gamla rutiner. Kanske ska testa viktväktarna då. Det är ju för sig lite dyrt tycker jag. Men det kan ju vara värt det. Gud vad jag är bra kund hos olika viktminskningsföretag!

Igår var jag hos dietist men jag hade tyvärr gått upp ca 3 kilo. Något som ändå inte kom som en överraskning eftersom jag hade vägt mig på en annan våg strax innan men det kändes ändå som ett nederlag. Så nu är jag superpeppad att ta i tag med det här. Jag vet att jag sagt det en massa ggr förut.  Men nu känns det som beslutet slagit rot i mig och att jag är mer målmedveten.

På Facebook är jag med i en gastric bypass grupp och det var en tjej där som gått ner 115 kilo med hjälp av operation. Hon visade före och efter bilder och hon såg ut som en helt annan människa. Jag vet inte om det är rätt för mig at göra operation men jag kan ju inte gå runt och vara så här stor för länge kommer ju dö i förtid!!

1 kommentar:

  1. Lycka till Bea, det är bra att du är bestämd och vill - ibland faller man tillbaka i gamla vanor men man kan inte racka ner på sig själv alltför mycket. Själv har jag ingen självdisciplin alls. Kram på dig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.