söndag 9 mars 2014

Plans for the future

Gick aldrig ut igår. Istället kollade jag på en film på Video on demand. Hackers från 1995 med en ung och otroligt söt Angelina Jolie. Den var konstnärligt gjord och hade en speciell stil med genomgående tema som upprätthölls genom hela filmen. Men Gud vad tekniken ändå gått framåt. Tänkte på det där med disketter floppy discs. Jag kan absolut inget om datorer. Jag kan sätta på den. That's it. Men ibland kan man fantisera om att man var bra på något liksom som ett underbarn och var respekterad och dyrkad i en grupp. Ja det får bli i ett annat liv. Men jag tror inte på att älta varför man inte gjort fler saker. Tänk om 10 år vad mycket man kan göra på den tiden. Då ångrar man nog att man har ältat istället för att göra något konstruktivt.

Jag ska träffa några från skolan och vi ska gå på Tempofestivalen och göra en enkät det är en skoluppgift. Ska bli kul.

Funderar på att åka till Berlin över min födelsedag den sjätte maj. Jag har ju en släkting så jag kanske kan på hos henne i Kreutzberg mot att kanske betala 150 euro för en vecka. Alternativet är att man går ihop några kompisar och hyr helalägenheten på 100 kvadrat. Eller att jag bara är borta ett par nätter och bor på hotell/pensionat. Hela resan md bussresa fick och matpengar och boende kanske går på 6-7000 kr. Bäst att börja spara redan nu. Jag vet inte varför ja dras till Berlin. Det känns så annorlunda mot Sverige och det är heller inte så långt bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.