fredag 28 mars 2014

Toan

Igår blev jag så väldigt kissnödig när jag var ute på stan och uppsökte en sån offentlig toalett. En sån grön ni vet. Då var det upptaget. Jag stod och väntade ett bra tag och tillslut knackade jag på. Varpå en kvinna öppnade. Hon såg medfaren ut och jag kände igen henne från tv hon var med i det här programmet Hemlös som gick på UR för några år sedan. Hon sa något knappt hörbart hon såg så trött och skör ut jag ville inte störa henne. Hon kanske låg och sov därinne. Jag tänkte på en sak och det var ju att alla människor vill ju at det ska gå bra för en  livet men så hamnar man av olika anledningar i en svår livssituation och blir t ex hemlös. Det är ju sånt man delvis inte kan styra över. Jag tycker verkligen inte att den här kvinnan får skylla sig själv att hon är utan bostad och måste kvarta på offentliga toaletter. Jag tänkte att jag kanske skulle bjuda henne på mat men så stängde hon dörren. Hon ville nog vara ifred. Hoppas att det går bra för henne och hon tillslut kanske får en egen bostad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.