måndag 10 mars 2014

Namn

Jag tänkte på namn. Mitt eget namn. Beatrice. Det är lite långt och otympligt tycker jag så jag brukar presentera mig som Bea för folk jag inte känner. En sak som är rolig när man pratar engelska varför uttalar man då sitt namn på engelska? Jag gör det. Hör att andra gör det också. My name is Karen t ex om man heter Karin. Eller my name is Jasper om man heter Jesper.

Är lite dålig på att komma ihåg namn men jag tycker det är så kul med namn man kan göra egna smeknamn osv. När jag får barn eller nåväl om jag får barn så kommer det vara sjukt svårt. Men om jag får en dotter vilket jag helst vill ha så ska hon heta kanske Odette. Det beror ju på vad pappan tycker då förstås. Han kanske tycker det är ett skitkonstigt namn. Sen beror det ju på hur barnet ser ut också. Om det passar att heta så. Men visst skulle jag bli glad om det är en kille jag föder i framtiden. Men jag har alltid drömt om att ha en dotter.

I mellannamn heter jag Alma och ett till namn på B men det skäms jag lite för.

1 kommentar:

  1. Jag var väldigt trött på att heta Jenny när jag var barn, först fick mina föräldrar frågan om jag var döpt efter Lasse Berghagens låt "Jenny, Jenny" som kom '74 när jag föddes, sedan var vi tre Jenny med y i min grundskoleklass. Det var inte så speciellt om man säger så. Men jag är rätt nöjd med mitt namn ändå. I andranamn heter jag Linnéa, det är en liten blå blomma. Jag tycker att Beatrice är jättefint, Alma också.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.