lördag 22 mars 2014

Förorten

Jag har tagit det rätt lugnt de senaste dagarna så jag har inte så mycket att skriva om. Vad händer liksom när man sitter i en tjugosex kvadrat stor lägenhet helt själv? Jag hittade gångvägen mellan Farsta Strand och Farsta. Det tar bara 10 minuter att gå ungefär. Jag bakade kladdkaka igår men det blev min smak lite för torr. Även fast jag hade i blockchoklad och en massa smör. Åt inte upp hela tänkte ge resten till pappa. Jag även övergivit pulverdieten och är med i Viktväktarna igen. Jag klarade inte av att inte få äta vanlig mat. Nu räknar man poäng. Det är lättare. Kladdkakan gick på min veckobonus. Det är mycket man lär sig om man t ex ringlar olivolja över salladen kan man få in flera hundra kalorier men om man sprayar blir det mycket mindre. Jag måste även vänja mig att bli mätt på en portion och inte ta mer.

I Farsta Strand är det verkligen mest vanliga svensson som lunkar omkring. Inget fel med det men det känns verkligen så svennebanan att gå där ibland affärerna. Jag har blivit förortsmänniska och det gick snabbt. Man tänker på ett annat sätt och allt går lite långsammare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.