torsdag 5 januari 2012

Vemod

Den här årstiden är föga inspirerande med sin jämngråhet. Alla människor på gatan ser likadana ut inbylsade i mörka kappor och dunjackor. Jag kollade igenom smsen i min mobil telefon det senaste halvåret och det var inte många privata sms mest jobbsms eller reklam från företag. Deppigt. Men jag skickar ju inte så mycket sms själv, Jag är inte så bra på att vårda relationer. När någon säger puss tiger jag. Jag vet inte om jag är så bra vän. Visst ställer jag upp och så och är generös men jag kanske inte är så engagerad. Kanske inte ska nedvärdera mig själv för så farligt är det kanske inte. Hoppas att jag en gång blir lycklig! Vad är det som ska få mig lycklig? En relation? Ett roligt arbete? Ett eget hem? Jag vet inte. Jag tror inte att lyckan kommer utifrån utan inifrån. Man måste ju älska sig själv. Men det är ju inte som att trycka på en knapp. Jag är så himla trasig!!Låg självkänsla har jag också. Men jag är faktiskt uppriktigt glad emellanåt. Och nu mår jag faktiskt relativt bra men jag är som sagt inte lycklig. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.