tisdag 10 januari 2012

Drömboken

Spela teater är jag bra på. I hemtjänsten så spelar man ju teater hela tiden man går in i rollen som piga och säger ja frun typ. Jag var med i en pjäs en gång på Stockholms Studentteater. Haha jag spelade hovdam och statsminister, jag hade alltså två roller om jag minns rätt. Jag tyckte att jag var ganska bra själv men jag fick höra att jag var sämst av alla efteråt av regissören. Innan dess fick jag rollen som prästen i gengångare av Henrik Ibsen, en pjäs som handlar om incest, syfilis och dödshjälp. Men jag sumpade det och blev utbytt eftersom jag blev sjuk. Tyvärr. Det hade varit något att bita i. Men jag kan ju vara med i någon annan pjäs. Jag ska skriva det i mina dröm och ambitions bok som jag har gjort inspirerad av självhjälpscoachen Mia Törnblom. Man ska skriva in alla drömmar man har hur orealistiska de än är och sen se om några blivit förverkligade. När jag var sjukskriven var min största dröm att bli frisk och kunna sköta ett jobb och nu har jag ju ett jobb visst det är dåligt betalt och bara timanställning men ändå. Tänk om jag inte hade skrivit det i drömboken då kanske jag inte hade vågat tro att det skulle kunna bli verklighet. Nu har jag som dröm också att få ett heltidsjobb och att få egen familj. Det står i drömboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.