torsdag 12 januari 2012

Se på TV

Min syster Linda fyller 40 år idag. Jag gav henne ett presentkort på ett Spa som heter Sparadiset. Hoppas det är bra. Hon gillar massage och ansiktsbehandlingar och sånt. Hon ska ju ha en stor fest på lördag med Hollywoodtema och jag ska klä ut mig till en Oscarsvinnare.  Jag har skaffat mig en klänning i tyll, så ska jag fixa en stor 60-tals håruppsättning med fralla. Det blir nog smashing!!

Jo igår kollade jag på Biggest loser och de flesta tjejerna där är ju smalare än mig. Jag mådde lite dåligt av att kolla på det programmet så jag stängde av. Jag vet att jag måste gå ner i vikt och jag sökte ju faktiskt till Biggest Loser och när jag såg deltagarna hajar jag varför jag inte kom med för alla är ju såhär medelsvensson och präktiga eller de framställs i varje fall som det. Sen fick jag ingen vidare kontakt med den där casting tjejen när jag var på intervju. Så jag svarade bara enstavigt. Jaja Gud ville väl inte att jag skulle vara med. Som sagt ingen idé att vara bitter. Men det går inget bra att försöka vara nyttig, jag äter för att jag ofta är hungrig och sugen. Det är skitsvårt att sluta. Men å andra sidan så rör jag på mig jättemycket. Jag promenerar ca 45 minuter om dagen. Det är mycket för en person som väger 140 kg.

Hinsehäxan var bra tv däremot. Vera är ju fantastisk i huvudrollen. Henne skulle jag vilja filma med. Kanske ska fråga henne när min psykosfilm blir aktuell. Åh Sofia Ledarp som den där manipulativa bordellmamman Doris. Gud vad bra. Vad många bra svenska skådisar det finns. Sverige är fantastiskt, eller hur!

1 kommentar:

  1. Attans, jag missade "Hinsehäxan". Ska kolla om den finns på SVT Play tror jag.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.