fredag 27 januari 2012

Nu förstår jag

Jag var på en otroligt givande föreläsning idag. Allt föll på plats och poletten trillade ner. Den manliga blicken och feminism och hur allt hänger ihop. Är lite full nu så det jag skriver kanske låter lite dumt. Men allt liksom made sense helt plötsligt jag förstod begreppen för att avslöja den patriarkala underordningen. Jag ska fan bli en riktigt slipad debattör så man kan drämma till med fakta mot mansgrisarna om de ens är värda det.

Jag fick en fortune cookie och på den stod det. Your worst enemy has a crush on you. Det tyckte jag lät spännande. Ligga med fienden. Hehe.

Nej jag ska inte leta längre efter den rätte. Jag tror jag ska gå nån kurs istället.I klassen finns det ganska många killar men ingen jag har pratat närmre med. Jag gillar ju att spela teater och jag ska gå nån kurs eller gå på auditions på studentteatern. Varför kan inte fröken Julie vara smällfet? Jag hade gärna sett en sån pjäs eller spelat själv mot en sexig Jean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.