måndag 16 januari 2012

I mitt Fraggelberg

Idag är en sån dag som bara är bra. Jag missade att gå till tandläkaren men det var schyssta och sa att jag kunde komma lite senare utan att debitera extra. Väl där rensades hela käften på tandsten. Jag har mycket hög smärttröskel så jag behövde inte bedövning fast de tog bort tandsten på tandhalsarna. Sen putsade de bort de värsta missfärgningarna så nu ser jag ut som en miljon dollar!! Kasching!! hahaha.

Nämen det jag menar är att jag mår så bra. Jag tänker positivt. Petra hjälpte mig att städa mitt rum på en massa skräp. Vi fick slänga 5-6 sopsäckar. Mest var det massa sladdar och massa akademisk text i fotostat kopior. Inte så roligt att ha liggandes. Jag hittade kläder från när jag var smalare och jag spar ett par byxor och en tröja att ha som måttstock när jag går ner i vikt. Resten slängs! Varför ska jag ha capribyxor från H&M/ år 2004. Näe inte så roligt. Jag får köpa de senaste modet i mindre storlek den dagen det blir aktuellt istället. På Hedengrens bokhandel på stureplan i närheten av tandläkaren köpte jag den här Felicia försvann av Anna Wahlgrens dotter till Petra som läser mycket. Som tack för hjälpen för att hon lade ner 7 timmar på att rensa bland mitt snusk och sunk. Man vet ju inte om allt det där är fake men den är såkert underhållande att läsa. Sen köpte jag en bok av en kvinna som blåste sitt egna dagis på en miljon kronor för att kunna finansiera sitt egna shoppingmissbruk. Smarrigt att gotta sig i någon annans elände. Inte svårt att sätta sig in i hur de cyniska förläggarna tänker.....Hehehe. Själv lär man ju bli refuserad första gången mitt manuskript sänds in för granskning. Men den dagen den sorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.