torsdag 26 januari 2012

Kroppsrasism

Jag är ledsen över att mina bröst har blivit så otroligt hängiga. Det är av all övervikt. Tyngdlagen tar ju ut sin rätt. Visst de är jättestora och jag kan känna mig vacker ibland när jag kollar mig i spegeln. Men hur kommer de inte se ut när jag gått ner i vikt? De blir som två tomma säckar man kan slänga över axeln som två scarves. Jaja den dagen den sorgen. Jag får väl ta ett lån och operera bysten i värsta fall. Det handlar ju om min fåfänga. Ja det gör det. Jag hade fina bröst en gång i tiden. Jag fick komplimanger av killar. En sa you've got amazing tits. Hahaha.

Tänkte på en annan sak. När man är så är tjock så tycker folk att det är ens plikt att gå ner i vikt. En tant på jobbet som jag hjälper som är jättesnäll men hon säger vad hon tycker sa att du ska se att du ska få en fin fästman när du går ner i vikt. Då blir jag ledsen för jag menar vafan är det för fel på mig nu?? Jag är ju samma person som när jag var smal!! Läste i tidningen att det var en överviktig tjej som sa att när folk fick reda på att hon hade kille så frågade de på största allvar om han fick betalt. Det är ju sjukt. Det är som rasism. Kroppsrasim. Att man inte accepterar alla kroppar. Visst är det inte hälsosamt att vara mycket överviktig men det är en människa det handlar om med känslor och tankar som alla andra. Man har ingen rätt att förolämpa och kränka för det.  Men det är ju inte så konstigt att det är såhär med den trådsmala mediabilden som styr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.