lördag 7 januari 2012

Stuffing my feelings

Varje morgon går jag morgonpromenader innan frukost. Jag har hört att det ska vara bra om man vill gå ner i vikt. Det är sätt och vis skönt att vara ute själv och man inte ser en käft. Dock har jag blåsor under foten så jag har lite svårt att gå. Jag tänker mycket på den här operationen som kanske blir av om bara jag själv vill. Jag känner såhär att jag går ju upp hela tiden men det beror ju på att jag äter för mycket och att jag äter för mycket bottnar i att jag har ett stört förhållande till mat. Igår t ex så var jag ute, det var mörkt och kallt och jag ville gå in och värma mig så jag gick in på en pizzeria och beställde en vegetariana. När jag kom hem åt jag massa bröd. Jag liksom bara äter utan att tänka mig för. I'm stuffing my feelings! Som amerikanarna säger. Men operationen kommer ju inte operera bort mitt störda förhållande till mat. Det måste ju jag bearbeta bort själv. Jag läste på nätet vad dr phil sa om en operation. Tycker att han är allt bra klok.

Nä jag behöver tänka över det här ordentligt. Jag känner att jag inte vill förstöra min kropp. Men samtidigt är jag mycket fet och det kan vara farligt i längden. Fast jag har ju inga sjukdomar relaterade till övervikten i dagsläget och det är ju bra. Måste göra nåt nu. Jag börjar i denna sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.