måndag 30 januari 2012

Ah okej

Alla mina vänner säger att de stöttar mig i mitt beslut om operation. I skulle komma och mata mig med tesked sa hon. Man kan inte få i sig mer till en början. Jag tycker att det är sorgligt att det blev såhär men det finns ingen tid till att sörja eller gråta över spilld mjölk.Men jag ser operationen som enda vägen ut ur detta. Nog om det.

Betalat räkningar och betalt hyran. Fattar inte varför det blir så mycket varje månad. Jag är intresserad av ekonomi och skulle vilja gå en kurs för icke ekonomer. Inte för att det skulle göra min privatekonomi bättre. Men man skulle ju vilja lära sig lite om hur allt fungerar. Få lite inblick i den världen. Jag fick ut nästan 14.000 på hemtjänsten nu i januari. Alltså det betyder att jag har så jag klarar mig. Undrar hur det blir en dagen man tjänar dubbelt så mycket? Om det inte går åt andra hållet så man får söka socialbidrag. Nej så får det inte bli!!!Jag har kompisar som går på soc och soctanterna är stenhårda. De kollar kontoutdraget och man måste sälja precis allt man har av värde. Jag ska bli, ja va fan ska jag bli?Juristlinjen lär jag ju inte komma in på även fast jag vill. Där kommer jag en massa brats sitta och kanske en övervintrad polis. Hahaha. Författare i all ära men jag måste ju ha ett yrke vid sidan av. Vi får se. Kanske copywriter. Fast det är ert sånt där hippt och trendigt jobb. Dessutom ska de där reklamarna bara sitta och imponera på varandra. Det får nog bli hemtjänsten ett tag till. Jag trivs ändå med det och försöker hjälpa de gamla så gott jag kan. Jag är stolt över att jag både jobbar och pluggar. Just det jag kommer ju utbilda mig till filmvetare. De hade jag glömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.