fredag 27 januari 2012

Operation inom kort

Den femte mars så lägger jag mig under kniven. Jag gör det för hälsans skull. Jag är lite rädd, men jag har egentligen ingenting att frukta. De kommer att skära bort nästan hela magsäcken och koppla tunntarmen till. Det innebär att jag bara kommer att kunna äta en halv portion mat max. Jag väger över 140 kg. Jag har svårt att gå, det är jättesvårt att komma upp om jag ramlar. Jag vill väga ca 75 då mådde jag jättebra. Jag kommer att publicera bilder på denna blogg hur jag såg ut före och efter. Ni kanske tycker att jag borde försöka själv först och det har jag försökt en massa gånger. Men det går inte. Operationen blir som ett verktyg man kommer ju få kämpa med maten ändå. Klart att jag har ätit mig fet. Somliga människor har inga problem med vikten. Det är liksom naturligt smala. Visst är det äta mindre och motionera mer som gäller men om det bara vore så enkelt så skulle det inte finnas några överviktiga människor. I koncentrationslägren var alla magra brukar man säga, så om energiintaget stryps så går man ner i vikt. Men det handlar ju om så mycket mer! Arv, miljö, beteende  etc. Jag tror att gastric bypass är det rätta för mig i detta läge när jag är så abnormt fet. Jag skulle faktiskt bli supernöjd om jag landade på 90 kg.

1 kommentar:

  1. Skönt att du har bestämt dig. Det kommer att gå jättebra tror jag. Kram på dig, och skit i vad folk säger om att "det är bara att ha självdisciplin och gå ner i vikt själv".

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.