tisdag 17 januari 2012

Sthlm i mitt hjärta

Hela eftermiddagen och kvällen  jobbade jag på Studio 24 som statist. Roy Andersson är en fantastisk regissör. Vilken glädje och vilken passion. Han är ju lite ökänd för att köra många tagningar och visst landande vi på ca 40 tagningar på scenen för vår lilla scen. Jag satt med ryggen mot kameran så man lär ju bara se en fet laxrosa rygg för jag hade en skär blus på mig. Men som sagt jag lärde mig extremt mycket på att se och höra hur Roy arbetar. Man märker att han vet precis vad han är ute efter och att han är jäkligt erfaren och rutinerad. Men jag hajar inte varför han envisas med att jobba med amatörskådisar?? Ja menar de glömmer repliker, kommer av sig suckar och stönar, ett proffs är ju jäkligt koncentrerad och förberedd. Jag ska bara jobba med proffs-skådisar när jag gör psykosfilmen. Det kommer inte funka annars.

Läser Stockholm Rosé av Sophia Wolf Lösnitz. Jag har bara läst ca 40 sidor men Gud så bra och rolig den är. Hon driver med hela chick lit genren. Jag gillar liknelserna skarpt. Jag valde boken för att den hade Stockholm i titeln. Jag älskar romaner som utspelar sig i Stockholm!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.