torsdag 26 januari 2012

Stängda dörrar

Jag var på Östermalm idag för jag hade ett ärende där. Jag tycker att det är en lustig stadsdel. Det var en vithårig gubbe som kom fram till mig och sa hur är det sötis och då sa ja det är bra. Jag blev glad. En fotolärare sa till mig Don't look too close you might see something och så var det idag. Jag tänkte vafan är alla? De bor ju här. Jag stod utanför en port och flipprade på min mobil. Då dök drömkaraktären upp. Och var borta igen efter en sekund. Men nu vet jag hur jag ska porträttera honom. I min kära roman. Jag har ju fantasi. Och det bästa av allt är att han inte vet om det själv. De dörrar som är stängda är ju de dörrar man vill bryta upp och det kan man göra i tanken.

Jo sa jag att jag lånade Rebell med frusna fötter? Detta exemplar var nedklottrat av någon som verkar forska på Johannna Nilsson. En av de första meningarna-" Vem köper makten av regeringen?" Var inringat och andra var det också med små kommentarer till som var svåra att tyda. Intressant.

Jag vet att folk forskar på allt. offentliga personer och privatpersoner. Kanske på mig. Men jag är inte så jävla intressant. Nämnde jag att jag var med i JMKs tidning "Den femte stadsmakten". jag är med i en artikel som handlar om sociala medier och jag uttalade mig om min blogg. Jag tycker att jag sa rätt okej saker och jag står för det. Om ni är nyfikna kan ni ju söka på tidningens namn och mitt.

Grät jättemycket idag. Igår var jag ju uppe i varv. Idag brast det bara och jag grät. Jag vet inte om jag kan träffa någon för jag vill inte förstöra den personens liv. Jag kommer ju bara att gråta hela tiden. Jag har haft många vänner som lämnat mig pga min gråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.