måndag 23 januari 2012

Fix

Heroin. Det var någon som sa att det var lika svårt att sluta röka som det är att sluta med heroin. Men det har jag svårt att tro. Jag har aldrig tagit heroin i mitt liv och jag skulle aldrig göra det heller för då skulle jag bli fast säkert. För det sägs ju att det är först då första gången som man känner att man kan släppa allt skit och bara må så jävla bra, Jag var med på en pjäs en gång "Bortom ljus och mörker" som handlade om heroinmissbruk. Eller jag var publikvärd. Regissören hade ordnat med ett sprututbytesprogram som en aktion. Jag måste medge att jag var lite rädd och hade lite fördomar mot "knarkarna" och tänkte att de säkert skulle försöka råna mig på biljettkassan osv. Men inget hände. De var så snälla de få som kom. När jag bodde i New York så var min rumskamrat Benjamin tidigare heroinist. Han tyckte det var coolt att jag var så pass ointresserad av droger i den stan. Jag har vänner som har knarkat jättemycket och börjat deala också så det ha inte varit det att det varit svårt för mig att få tag på droger men jag har inte velat. Visst har jag väl tagit nån enstaka gång men jag kanske är stark på det sättet. Men å andra sidan så missbrukar jag ju andra saker som mat och ibland sex. Plus det faktum att jag rökte så mycket men har lagt av sedan 6 veckor. Så jag vet inte. Det höll ju på att gå åt pipan för mig när jag var så sjukskriven och helt seriöst började tappa tron på mig själv så jag vill inte att det gör det igen. Prognosen nu ser ganska bra ut.

1 kommentar:

  1. Vad starkt av dig att hålla dig ifrån ciggen. >Bra jobbat<!!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.