tisdag 24 januari 2012

SLÖSA!!

Ska beskriva hur en slöseridag ser ut. Jag vaknar. Det finns inget bröd och jag handlar en croissant plus kaffe på seven eleven. Det blir ca 45 kr. Sen går det ganska bra fram till lunch då är jag hungrig igen och har ingen mat hemma så jag går till nem nem quan och köper nudelsoppa för 75 kr. På vägen köper jag en tidning plus bilaga. Det blir typ 25 spänn. Sen går jag till bibliotek och där har jag en förseningsavgift på 30 kr. Går till Söderhallarna. Jag köper ost för 80 kr för jag kan inte motstå försäljarens anbud. Går hem. Klickar lite på nätet. Jag går in på bokus alt cd on och beställer en bok för 190 inkl frakt. Sen är jag hungrig igen och jag bestämmer mig för att laga mat. Går till ica. Eftersom jag är hungrig köper jag mer än jag behöver. Det blir 350 kr. Sen går jag till jobbet på hemtjänsten och på vägen tid får jag blodsockerfall och köper en latte plus en bit choklad för 50 kr. När jag har rast på jobbet går jag in på Åhlens och köper lite smink för 300 kr. Summa 1145 kr.

Inte konstigt att mina pengar tar slut eftersom jag slösar så mycket. Dessa slösdagar blir fler och fler. Varför tröstshoppar jag?

1 kommentar:

  1. Dels är det ju ett symptom på bipon, man slår liksom av hjärnan och sätter den på autopilot och köper allt det där utan att tänka på konsekvenserna. Dels så mår man bättre den där lilla stunden, att man sen kommer att må dåligt och vara fattig är underordnat just i stunden. Jag vet hur det är.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.