måndag 8 augusti 2011

Punka

Igår hade jag egentligen tänkt att bara vara hemma och slappa men så ringer chefen vid 14-tiden och säger att det har kört ihop sig lite och frågar om jag kan ta kvällspasset. Jag gör det för att jag är ju i behov av pegarna dessutom så tänkte jag att jag skulle må bra av att komma ut lite trots att det spöregnar. Jag tar min  cykel och cyklar iväg till kontoret så säger det bara pang och jag har  fått punka. Fan. Jag får gå hem med cykeln och ta bussen och gå vilket tar mycket längre tid än vad det hade gjort med cykeln så blir jag sen hos pensionärerna och en del blir lite sura.

Idag ska jag också jobba men jag får gå och jag får tänka positivt att det är bra motion. Nu måste jag  leta efter något ställe som lagar punkteringar på cyklar. Det är givetivis på bakhjulet så då blir det väl dyrare. Jaja shit happens!!

På onsdag  ska jag på lägenhetsvisning i Hagsätra. Det är en tvåa på 59 kvadrat. Tycker att det låter bra. Jag har aldrig bott i förorten förut men någon gång måste ju bli den första. Det känns lite deprimerande att flytta till en lägenhet alldeles själv. Jag har ju aldrig bott själv förut och hur ska det gå egentligen. Jag hade ju velat ha familj vid det här laget ju men nu ska jag inte låta bitter. Än är det ju egentligen inte för sent.

Jag vill läsa någon bra självhjälps bok så jag googlar "älska sig själv" på nätet och jag kommer in på en sida med ganska bra råd faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.