lördag 13 augusti 2011

Procrastinating

Ett stort problem för mig är att jag är dålig på att slutföra saker eller genomföra sådant som jag just har påbörjat. Som ni kanske vet så sätter jag ofta igång med olika projekt men inget blir riktigt färdigt eller slutfört. Ta det här med  körkortet, jag tror att jag började med det redan 1999, tog ett par lektioner för att sedan lägga av så tog jag några fler lektioner 2005 och lade av och sen började jag 2007 och sen dess har jag kört lite och slutat för att tappa en massa kunskap osv. Det är ju så jävla dumt. Så mycket tid och pengar bara i sjön. Det är inte det att jag är dålig på att köra bil eller trög i huvudet utan problemet ligger i att jag är så splittrad och liksom har svårt att koncentera  mig. Tänk om det är ett medicinskt fel som att jag har någon typ av patologiska kocentrationsvårigheter? Jag är efter i skolan också. När jag väl skriver uppsatserna får jag höga betyg men jag skjuter upp och förhalar och väntar ja inte är det bättre tider.

Jag tror att jag måste jobba med självförtroendet och självkänslan för jag tror att en taskig självbild underminerar förmågan att lyckas här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.