måndag 22 augusti 2011

Bullshit

Åkte till filmhuset i morse och lämnade in tentan i den blå lådan på dimmornas kaj. Kände mig jävligt nöjd med mig själv men också lite orolig över att jag inte ska klara den. En gång har jag fått underkänt och det var den första tentan jag skrev på universitetsnivå för över huvud taget. Jag visste inget om hur man problematiserar begrepp och skriver på akademiskt vis. Så det blev en kuggning och jag kom ihåg hur jag grät och tänkte att jag aldrig skulle skriva en tenta mer i mitt liv. Men jag hoppade upp på hästenigen och skrev och skrev och fick faktiskt som bäst B+. Sådan är jag-envis som synden. Det var som när kärrngen på arbetsförmedlingen sa att jag aldfrig skulle klara någar universitetsstuder. Tji fick hon liksom. Lyd ett gott råd: Lyssna inte på en massa skitsnack utan slå dövörat till. Gå din egen väg och gör det du drömmer om.

Var tvungen att gå till Katarinahuset idag för at hämta min medicin och det var hon den sura som tog emot. Tror inte att folk gillar henne så mycket för jag har hört vad de andra säger om henne. Sur som ättika är hon i varje fall. I receptionen sitter en skitslö typ som vi kan kalla för Kajsa. Hon svarar alltid: " Du det kan jag faktiskt inte svara på." Eller nej det kan jag inte göra,, du får fråga någon annan. Såg att hon satt och facebookade när jag bad henne fylla på vattenkannorna. "Nä du får fylla på på toa." Fatta vad slött! Hur ser dom på oss patienter egentligen, är vi så värdelösa att vi måste gå in på en bajsluktande toa och fylla på vatten för att vi ska kunna få i oss vår medicin?

Jag sov bara 4 timmar i natt. Jag är skittrött. Måste nog slagga lite nu.

1 kommentar:

  1. Skvallra på surf*ttan för att hon satt och facebookade på jobbet. Det hade jag gjort.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.