onsdag 31 augusti 2011

Apocalypse now

Första föreläsningen idag och vi fick se Hearts of Darkness-dokumentären om Apocalypse now. Det var mycket från sånt som Coppolas fru hade filmat. Mycket intressant! Ikväll kl 18:00 ska jag se Apflickorna av Lisa Aschan. Det innebär att jag måste hänga lite på min favoritstadsdel Östermalm (obs ironi.) Vad ska man göra tro?Gå till Fältöversten och strosa runt bland alla butiker Kanske dricka lite cappucino på ett fik och läsa lite ur kurslitteraturen. Kursen vi läser handlar om filmproduktion och hur filmer görs, hur Hollywood är uppbyggt så kommer det producenter och snackar om deras arbete.

Mitt mjäll har försvunnit med hjälp av ett svindyrt schampoo från Kerastasé. Skönt. Nu måste jag sluta för bibblan stänger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.