tisdag 9 augusti 2011

Jobb & Skola

Har varit riktigt effektiv på jobbet idag. Jag gick till en pensionär och hjälpte henne med morgonrutinerna och sen slängde jag in en tvätt och därefter städade jag hos henne. Hon har såna här gammeldags trägolv utan fernissa så jag vågade inte svabba dom då kanske det skulle bli förstörda. Men jag dammsög och dammade och plockade. Efter det gick jag till en annan tant och lagade mat och bytte blöja och handlade. Den här tanten är över 90 år och äter som en fågel men hon gillar sån här gormémat så jag köpte goda ostar, räkmacka. lax och kyckling och färsk frukt och bär och några kondisbitar också. Om man lägger upp det riktigt fint så tror jag att hennes aptit vaknar till liv. Jag har läst på lite hur man gör och det är bra om man själv har med sig egen mat som man äter. Så kallad pedagogisk måltid. För tänk dig själv att sitta och äta med någon som bara kollar på och hoppas att du ska bli klar snart. Det är ju inte kul.

Jag trivs ganska bra att jobba inom vården för det är liksom ingen konkurrens direkt. Man märker den i varje fall inte på samma sätt som när jag jobbade i TV-branschen ett tag. Där var det mycket vassa armbågar men också fina människor som var bra stöd. Som C hon var bra, hon  var min chef och ödmjuk och mycket fin. Sen hade  jag en till chef och hon var ju duktig på sitt jobb men fdet var hon som sparkade mig när jag blev sjuk. Aja man ska  inte gråta över spilld mjölk. ¨

Nästa vecka ska jag tenta av en 7,5 poängare och sen ska jag börja på kandidatkursen i filmvetenskap. Jag ska inte ta några studielån utan tänkte att jobba. Hoppas att det funkar. Vi har Patric V som lärare och han är fenomenal. Jag gillar hans undervisningsstil, det är liksom en jäkla massa fart och fläkt om man blir verkligen engagerad. Folk i min omgivning tjatar på mig att jag använder min intelligens för lite men i höst hade jag inte tänkt att vara på latsidan.
Vi får se hur det går med boken också. Jag har inte skrivit så mycket men jag vill. Jag gör ingen research som många författare gör, utan jag lever mig in och hittar på men det mesta hämtar jag från mig själv. Jag tror att det är bra och att man ska gräva där man står.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.