tisdag 23 augusti 2011

Brödfödan

Sprang som en tätting idag på jobbet när jag skulle tvätta åt två gamla. Jag är lite less på jobbet och jäkligt glad över att jag ska börja plugga. När folk frågar mig vad man blir när man pluggar Filmvetenskap så svarar jag- välutbildad hemmafru. En kompis till mig gick på Konstfack och en dag kom en gubbe och skulle prata om hur examinerade konsthögskolestudenter försörjer sig och då sa han att hemtjänsten och Connex är en av de största arbetsgivarna eller så blir man försörjd utav en partner. Set tycker jag lät deppigt. Jag trodde konstnärer livnärde sig på stipendier eller på att sälja sin konst. Men  så är det förtås inte. Wake up and smell the coffee liksom! Vill inte bli tillsammans med en konstnär för det skulle bli så trist att han aldrig hade några stålar. Jaja man vet aldrig kanske överväger fördelarna nackdelarna. Nä jag borde bli ihop med en rik advokat istället. Äsch jag skojar det spelar väl fan ingen roll vad han jobbar med, huvudsaken att han har någon inkomst. Jag var kär i en snickare en  gång han var fan den snyggaste jag har legat med tror jag. Hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.