fredag 26 augusti 2011

Blodet i mina ådror

Läkartid i morse. Provsvaren hade kommit och det såg bra ut. De hade även tagit sånt där test för att kolla om man dricker mycket eller dvs är alkoholist och det visade så klart att jag inte är det. men jag undrar varför läkaren begärde ett sånt prov då jag har sagt att jag inte dricker. Nåväl ibland tar jag mig en bläcka men det är högst två ggr i månaden. Jaja. det kanske var en rutingrej och inget att hänga upp sig på.  Men ändå man känner sig lite som en laboratorieråtta!
Förra gången de gjorde ett sånt här blodtest hade jag högt socker men nu var det normalt och det var ju skönt. Jag vill inte dra på mig diabetes. Litium var uppe i 0,7 oxh det är bättre än förra gången då det bara var 0.4. Läkaren tyckte att jag såg ut att må mycket bättre och jag mår bättre också. Det är enorm skillnad då ni trogna läsare kanske kom ihåg hur jag kände mig då när jag skrev att jag skulle hoppa från en bro och flera av er reagerade. Summa summarum jag behöver mitt litium för att leva att normalt fungerande liv. Tar jag medicinen så får jag inga större manier eller depressioner.

Jag strosade runt på Östermalm idag och gick  på Narvavägen som är en gata jag bara trodde existerade i spelet Monopol. Slank in på en skitsunkig kinakrog och beställde en fyra små rätter. I lokalen var jag, ett par som var på gränsen till skillsmässa och någon märklig kvinna som var ömsom sur och ömsom översvallande glad. Fyra små rätter var ingen höjdare, det såg ut som barnmat som kommer i såna där små burkar i glas. Jag petade dock i mig maten och sköljde ner allt med en coca cola sen begav jag mig raka vägen till Filmhuset, visst på vägen slank jag in på nåt bageri men jag gick Brahegatan Valhallavägen, Borgvägen där det omkulltvälta höghuset ligger. På duk i dag visades "I Draculas klor" från 1958 med en tjusig Christopher Lee i huggtänder och svart slängkappa. Bra! Precis vad jag behövde lite gammaldags skräck. Lämnade Östermalm via tunnelbanan från Karlaplan, köpte CSI säsong 6 på Buylando. Jag älskar han den rödhåriga snuten. Jag kan inte få nog av honom, inte för att jag tycker att han är särskilt snygg men han är bara oemotståndelig.

Väl på söder köpte jag en massa ost på Ica och blommor. Nu är jag hemma och funtar på om jag ska göra en ostbricka och kolla på rödtotten. Skönt att inte gå ut ikväll.






5 kommentarer:

  1. vad sorgligt ditt liv är Bea! Vore det inte bättre om du faktiskt hoppar från en bro? DIabetes, fetlma, bipolär, herregud, detta kommer ditt liv att vara för all framtid.
    Coco

    SvaraRadera
  2. Coco: Men sa jag att inte att du skulle dra dit pepparn växer. Mao STICK! Kul att du bryr dig förresten.

    SvaraRadera
  3. Coco, du verkar ha ett underbart liv själv. Bea, blocka anonyma kommentarer ;) Och inte kan Coco läsa heller, eftersom du inte har diabetes Bea. Coco borde läsa på lite om biverkningarna av stämningsstabiliserare, så kanske kommentarerna om fetma skulle fastna i halsen. Hoppas jag, choke on it bitch!

    SvaraRadera
  4. hej Jenny är du anställd utav hemtj också? Sad, very sad. Cocos

    SvaraRadera
  5. Sad är väl att länka till en tabloid i sitt kommentarsnamn. :lol:

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.