lördag 20 augusti 2011

3500 ord

Ja, där satt den, då har man skrivit 2000 ord. Ikväll ska jag ska 500 ord och imorgon innan lunch 500 och så 500 innan klockan 16. Deadline med text på 3500 ord är på måndag klockan 10:00. Då har jag söndagkvällen på mig att redigera texten. Alltså ärligt talat vet jag inte om det blir så jävla bra, jag flummar på med kvasi-intellektuella resonemang om ditten och datten men lämna in ska jag om det nu innebär att jag måste sitta hela natta och skriva. Om ni undrar vad det är jag skriver på så är det en text till filmvetenskapen på temat berättarstrukturer i tidig stumfilm.

Csn beviljar mitt lån, så jag behöver inte oroa mig för min eknomi nu i höst i varje fall. Skönt.

Jag har jobbat. Igår gick jag förbi det där blockparty eller vad det heter. Ölen tog i vanlig ordning slut ganska snabbt. Gratis är gott. Träffade en bekant. Trevligt trevligt. Var så trött igår bara det var som all kraft hade sinat. Men det är bra för självkänslan att använda sin intelligens på rätt sätt. Ja det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.