söndag 1 september 2013

Inbäddad

Det är söndag. Jag blickar ut genom fönstret och ser bilar köra förbi. Vanliga människor klädda i beige och brunt går på trottoaren. Jag tänkte gå ut och gå en lång promenad. Gå och lyssna på musik iförd träningskläder. Doktorn sa att jag skulle vara ute och gå i tre timmar om dagen för att minska i vikt. Jag funderar ändå på att göra en magsäcksoperation för jag är så jävla rädd för följdsjukdomar som diabetes och högt blodtryck. Sen är jag så trött att alla kommer med kommentarer om min fetma. Pappa säger at det är svårt att få jobb som tjock och att jag skulle få fler killar att välja på om jag gick ner i vikt. Det kanske är sant. Vad vet jag. Men det viktigaste är ju att jag trivs med mig själv. Det är så mycket som begränsar mig nu. Jag vill väga ca 75 kg och nu väger jag 150 kg. Alltså kånkar jag runt på 75 kg. Det är ju som en fullvuxen karl som jag släpar runt på!! Nä hejdå mannen av fett. So long! Jag kommer då att kunna leva mitt liv till fullo. Jogga, knyta skorna, välja kläder i normala storlekar. Bli sedd. Osv osv.

1 kommentar:

  1. Fast det är ju inte realistiskt att man ska gå tre timmar om dagen. Om du har råd, försök börja gå på vattengymnastik tycker jag. Du kan få utskrivet Fysisk aktivitet på Recept (FaR), då får du gymma och så till pensionärs/arbetslöspriser på kommunens simhallar och gym. Det är bra motion och så kan du varva det med rejäla promenader. Om du kommer igång med det och går ner lite så kanske det är lättare att fortsätta med till exempel gym. Jag har nästan 30 kg att släpa på som jag absolut borde bli av med men min självdisciplin är för jävla dålig. Jag får se om det kan gå bättre nu när jag börjat försöka få i mig mer regelbundna måltider. Kram Bea, jag hejjar på dig!

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.