onsdag 4 september 2013

Handla

Idag gick jag och handlade två kassar med mat på hemköp. Sen tänkte jag ta bussen hem men p g a presidentbesöket så gick bussarna glest. Det slutade med att jag gick hem. Sen åt jag lite och sov. Jag är så fasligt trött. Det kanske beror på att jag gick in i ett skov alldeles nyligen. Jag är så trött bara.

Igår bråkade jag med min pappa. Måste verkligen flytta och jag går in på Stockholms bostadsförmedling stup i kvarten. Jag vill bo i en etta på ca 30-40 kvadrat. Max 4500 kr i månaden. Jag vill ha ett förstahandskontrakt så att jag känner mig trygg. Jag känner mig inte trygg och oroar mig för att pappa bara ska byta lås en vacker dag så att jag inte har nånstans att ta vägen och blir hemlös. I sådana fall får jag väl bo hos kompisar. Det är ju inte bra för en bipolär att ha det så. Inte för nån som inte har psykisk sjukdom att dras med heller för den delen.

Tycker att det är så mycket folk överallt. När man sticker ut näsan utanför porten bara strömmar det folk. Man får aldrig vara ifred.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du vill ha ett förstahandskontrakt, men du lär inte hitta någonting nära stan. :-( Ett plus med att bo i förorten, åtminstone i Skarpnäck, är att det är nära till matbutiker och småaffärer men man kan ändå vara ifred om man går på promenad. Jag tror att du skulle må bra av lite lugn och ro. Kram Bea.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Jag letar i förorterna! Har stått i kön prick i 8 år nu. Så att visst ger det utdelning och man kommer rätt långt fram. Skulle vilja bi i Enskede! Visst lugn och ro behöver jag.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.