måndag 2 september 2013

Anti age

Lämnade litiumprov i morse. Jag köpte den billigaste hårfärgen de hade på Lindex. Syoss. Hoppas att färgen funkar ändå. Jag var tvungen att köpa två paket för jag har så tjockt hår. Nyansen hette svartbrun. Jag är ju rätt blek så jag ser rätt hård ut i mörkt hår men det är min look. Plus att jag vill täcka de grå håren som har blivit allt fler. Jag har dock knappt några rynkor. Jag använder mig av Clinique dag och nattcreme plus att jag tvättar hyn med Bliss rengöringsskum och Bliss ögonmakeupremover. Jag använder även en Cooling mask. Allt för att hålla ålderdomen borta. Folk tror ofta att jag är typ 28. Men jag är 33. Mina ungdomsår är bakom mig och nu kliver jag in i medelåldern. Det var ett helvete att gå på högstadiet och vara tonåring. Jag minns en gång en Valborg i åttan då jag hade svept en 33a vodka som jag hade köpt av en alkis i en park. Blev asfull. Kräktes på en tant på bussen och hånglade med en som tydligen var töntig enligt de andra för han brukade laga egna geléhjärtan. När jag kom till skolan måndagen därpå. Skrek alla killar och slog i bänkarna. Wohooo. Whooo: Jag är glad över min ålder. Men vid 40 är det nog kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.