onsdag 11 september 2013

Drama

Just nu så  står jag och köar på tre små lägenhetsettor. Den första i Farsta Strand, den andra i Bagarmossen och den tredje i Vårby. Jag vill helst bo i Bagis men det dumma med den lägenheten är att det inte finns någon balkong där och det har de andra två. Jag röker ju eller jo visst ska jag sluta men jag vill helst ha balkong faktiskt. Det är ju skönt att kunna gå ut på balkongen och ta sig en nypa frisk luft.

Jag har mer energi idag. Föregående dagar har jag mest legat och sovit. Jag har som ambition att städa köket, hallen och badrummet idag. Sen ska jag se Wong Kar-Wais nya film!

I min nya lägenhet tänkte jag inreda med stora foton. Jag fotade ju själv men jag har lagt ner det. Jag ska fråga Katja om jag kan få köpa några uppförstoringar av henne. Igår kändes allt lite jobbigt och jag tänkte att vad fan ska jag jobba med i framtiden. Skriva kan jag ju men det är så hård konkurrens att ge ut en bok. Jag skriver faktiskt på ett bokmanus och cia-agenten och mentalpatienten. Vi får se. Agenten är mer en fantasifigur än en verklig människa. Jag har aldrig träffat en cia-agent vad jag vet och jag vet inte hur de arbetar och jag tänker inte göra nån större research för det är inte hans yrke som är det intressanta utan han som person. Vem han var och vad som har format honom till att bli den människa han är idag. Mentalpatienten är ju delvis jag själv. Fast den här är farligare. Dessa två individers öden flätas samman. Det är ingen deckare utan mer ett spänningsdrama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.