torsdag 12 september 2013

Jobba hem

Det börjar bli höst nu och det tycker jag på sätt och vis är ganska skönt faktiskt. Man kan sitta inne och kura med en kopp te. Jag tänkte gå en lång promenad idag. Det blev ingen igår.

Måste verkligen öva mig att tänka positivt och framåt och konstruktivt. Jag sitter ju och kollar den här Stockholms bostadsförmedlings sida stup i kvarten. Jag har verkligen inga höga krav heller. Bara det är någorlunda fräscht och modernt sen får det gärna ligga i en förort. Men även de lägenheterna är populära. Jag brukar hamna på plats nummer tio innan visning. Sen får man hålla tummarna att häften av dessa tio inte behagar att dyka upp alls. Sen kanske det är några som inte är intresserade och några uppfyller inte kraven som hyresgäst. Så då kanske man får den tillslut.

Jag tenderar att tänka negativt och det hänger ju ihop med att jag mår lite dåligt. Men man får jobba på det.

1 kommentar:

  1. Det är rätt tänkt Bea, det är verkligen inte lätt att tänka positivt och hoppfullt hela tiden - det är väldigt lätt för folk som inte mår dåligt på insidan att säga att man ska tänka så. Men försöka kan man ju. Stor kram, hoppas att du får lägenhet snart.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.