torsdag 5 september 2013

Second opinion

Jag begav mig ut till Flemingsberg i morse för att gå på Second opinion på Huddinge sjukhus (karolinska  universitetssjukhuset.) Där var en manlig läkare som tog emot mig. Vi gick in i ett rum och han började ställa frågor om min bakgrund, min uppväxt min tillvaro, min ekonomiska situation om jag tar droger och jag dricker mycket alkohol osv. Jag svarade så gott det gick efter en timme höll jag på att somna för jag var så trött. Vi avbröt och jag fick en återbesökstid. Många av frågorna var inriktade på ADHD. Kunde du koncentrera dig i skolan?, var du tvungen att resa på dig efter ett tag?osv. Jag tror verkligen inte att jag har ADHD ADD eller nån annan boktavskombination men man måste ju utreda. För jag mår ju inte riktigt bra. Det är ju nåt som är fel ju. Nu sov jag igen flera timmar på dagen. På dagen ska man ju vara ute. Om jag nu har ADHD så vill jag inte äta nån jävla amfetaminbaserad medicin. Jag vägrar. Jag hatar knark. Även receptbelagd sådan.

Vi får se hoppas jag är piggare till nästa gång jag träffar doktorn. Han verkade bra. Han hade ett lättsamt sätt som gjorde de tunga frågorna mer uthärdliga att besvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.