fredag 13 september 2013

Skåda

Jag såg en film av och med Jörn Donner. Han var vd på Filminstitutet förut och då höll hela företaget på att konka för att alla pengar gick till Ingmar Bergmans Fanny och Alexander. Den var tydligen svinadyr att göra. Jörn bara ett sånt namn. Han var och presenterade filmen också och sa att den var filmad med låg budget utan några kommersiella finansiärer. Svart på Vitt (1968) heter den och handlar om en framgångsrik kylskåpsentreprenör  som har ett flott hem vacker fru och välartade barn men är likförbannat missnöjd med sin tillvaro. Så kommer Maria in i hans liv, en ung tjej som jobbar på firman och han blir kär. Det låter kanske lite tramsigt och banalt men den var bra. Skön 60-tals känsla.

Jo jag har skrivit upp mig på en lägenhet i Husby för det var en billig tvåa. Men är det ett tryggt område att bo i? Jag tänker på alla kravaller. Fast det har väl lugnat ner sig. Jag har inget emot att det är multi kulti område. Tvärtom. Det är nog bra för en vit medelklass tjej som mig. Då är det i varje fall nära till Kista Galleria där man kan shoppa om man har några pengar.

Fick bekräftelsen om att Ersta hade mottagit remissen om Gastric Bypass. Vet inte om jag blir godkänd men man får väl hålla tummarna. Jag känner mig motiverad nu.

1 kommentar:

  1. Det finns så fantastiska små butiker i Husby/Akalla, med otrolig mat från så många länder. Man blir jätteinspirerad att laga mat tycker jag, och priserna på frukt och grönt brukar vara bra på torgen. Dessutom finns ju Kista som du säger, med modernare grejer och bio som du älskar. :-)

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.