torsdag 19 september 2013

Screening

Först var jag på utredningen om second opinion på Huddinge Sjukhus. De gjorde så kallad drogscreening dvs tog prover från mitt urin. Jag är ingen pundare så det klarade jag galant. Jag och sköterskan en trevlig dam som bröt på finska gjorde någon form av uteslutningsmetoden genom att gå igenom symptom av de vanligaste psykiska sjukdomarna. Det pekade mest mot bipolär sjukdom
 typ 1 vilket är en diagnos jag själv varit säker på att ha haft hela tiden. Schizoaffektivt syndrom tyckte den här läkaren att jag inte passade in i. Jag fick träffa honom sen och han ska läsa på mer i mina tidigare journaler. Men jag blir glad om jag får diagnosen Bipolär typ 1 för då får jag ju rätt behandling också. Schizoffaffektivt syndrom var en diagnos jag fick liksom för snabbt.

Nu på kvällen var jag på visningen i Farsta och det var en fräsch etta med liten balkong. Tror att jag kan trivas där men jag tror inte jag har sån tur att jag får den för det var några före mig i kön.

Just nu känner jag mig glad över att jag kommit igång med det här att leta bostad och jag tror säkert att jag får nåt tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.