torsdag 26 september 2013

Leva

Mina läkare frågar ofta om jag har några planer på att ta mitt liv och det har jag inte. Har egentligen aldrig haft men visst tanken har väl slagit mig nån gång ibland. Fast så tänker nog alla som mår dåligt nån gång. Det är liksom bara en tanke och ingen seriös plan på hur man ska gå tillväga och så.

Jag tänker på de som skulle hitta mig. Om jag hängde i taket eller låg utspridd på ett järnvägsspår. Nä fy. Sen så liksom älskar jag ändå att leva för mycket för att vilja skada mig själv.

Fast jag tror ändå att det är viktigt att man frågar folk som mår dåligt om de vill ta livet av sig eller skada sig själv. För det kanske visar sig att en person har burit på självmordstankar/planer utan att yppa det för nån och när någon frågar kanske den här personen kan få hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.