fredag 13 september 2013

Bara vara

Försäkringskassan är på mig som bara den. Men jag har talat med läkaren plus kontaktat ett personligt ombud för att de ska lämna mig ifred med sina "komma tillbaka till arbetslivet projekt" som det så fint heter. Herregud jag mår ju fortfarande inte så bra. Jag måste ju få chans att återhämta mig jag var ju nästan inne i en psykos och tvångsomhändertagen ju. Vill de att jag ska bli sjuk igen? Jag går under utredning för att se om jag möjligtvis har nån annat "fel." Dessutom söker jag bostad. De får fan ge sig. Jag kommer komma tillbaka till arbetslivet. Det är bara en fråga om tid.

Om dagarna tar jag det lugnt. Jag behöver motionera mer. Jag ser en film på Cinemateket om dagen. Ikväll var jag på Gummo av Harmony Korine. Den är fin. På ett sätt driver den med utvecklingsstörda. Som den där mongoloida tjejen som blir såld av sin pappa eller bror till kåta killar. Eller hon den här söta med mörkt lockigt hår som vill vara so Chloe Sevignys karaktär. Hon rakar av sig ögonbrynen för att likna de populära tjejerna. Men den är ändå speciell och poetisk. Osammanhängande och vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.