tisdag 10 september 2013

Idol

Igår såg jag lite på Idol 2013. Många var jätteduktiga och andra mindre bra. Jag gillar ju att sjunga med betoning på att jag är en glad amatör och verkligen ingen sångerska. Jag har ju skrivit en punklåt som heter Social grupp 3. Vi får se om jag vågar sjunga in den på Youtube så ni får se den! Men tänk på vad folk klagar på Idol att det är mobbnings-teve och det ena med det andra. Då talar ju faktum för sig att Idol är den största succén i modern tevehistoria! Det råkar jag veta för jag har jobbat i mediabranschen samt läst filmvetenskap. Så sug på den när ni klagar! Men man har ju iofs rätt att gnälla ändå.  Musiker som ser idol måste ju klia sig i huvudet för nåt vidare bra är det väl inte egentligen. Men det är schysst tvunderhållning. Det är vad det är!





1 kommentar:

  1. Jag tittar inte själv eftersom jag bara vill knacka in pannbenet på Alexander Bard, det är huvudanledningen. Han är en dinosaurie som överlevt sig själv och tror på myten om sin egen förträfflighet. Han har varken sångröst, låtskrivartalang eller utstrålning så vad han gör där annat än att slå ner folk i skoskaften fattar jag inte.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.