måndag 16 september 2013

Big black blob

När jag var sjuk så tog jag lån på 50 000 och tecknade abonnemang till en till telefon. Jag behöver ju bara en. Nu försöker jag häva det här abonnemanget. Jag vet inte om det går med läkarintyg. Ja mycket dumt har jag gjort när jag varit manisk. Följt med okända och utsatt mig för fara.

Nu har jag i varje fall en splitterny Sony Experia i obruten förpackning. Jag kanske kan lämna tillbaka den till Telenor så kanske det går att annullera allt. Så var det ur världen. Men man vet aldrig med the big black blob.

Det här med lånet får jag väl leva med tills vidare. Det går säkert att lösa det med. Alltså jag har respekt för pengar när jag är frisk men jag tycker liksom att sånt alltid går att fixa. Jag läste i Blondinbellas blogg. Hon har skrivit en bok tillsammans med en annan tjej -Economista heter boken. Då tar hon bland annat upp vilket hon markerar i sin blogg att man ska tänka på alla små utgifter för det blir mycket pengar i långa loppet. Då skrev jag en kommentar om att det ändå är viktigt för ekonomin att folk inte slutar konsumera. Då skulle ju ekonomin slutligen kollapsa. Men det är klart att alla kan ju dra in på onödiga utgifter. Att skriva kassabok är mitt bästa tips. Då ser man ju svart på vitt vad man lägger pengar på.

Jag tycker att det är kul med ekonomi och jag hoppas att jag en dag får en stadig inkomst och slipper leva på bidrag som jag gör nu.

1 kommentar:

  1. Svar på kommentaren i min blogg:
    Jag kan dessvärre bara utgå ifrån mitt eget perspektiv, och jag har aldrig mått så dåligt som jag gjorde när jag var sjukligt överviktig. Därav den uppgivna tonen mellan varven. Jag har heller aldrig mött på någon som varit ohälsosamt överviktig men ändå varit genuint lycklig eller nöjd med sin tillvaro och kropp. Det betyder dock inte att man automatiskt blir lycklig av att bli smal, eller att alla borde sträva efter att bli som stickor! Man måste hitta sin egen trivselvikt.

    Det var inte ett helt dumt förslag, att skriva ett brev till mitt forna jag. Det kan jag nog försöka med och publicera på bloggen!

    Tack för kritiken och förslaget! /Fattie

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.