tisdag 15 maj 2012

Var det värt det?

Trött på verkligheten 2012 för "ung" kvinna som mig. Populärmusik som är liksom överallt man orkar inte. Nån som skriker oh baby typ i örat, jobbig stress. Motsägelsefulla budskap från media, utseendehets, kärlekspress, karriär. Jag frågar mig vem är jag i allt det här. Jag går in i en provhytt på H&M och jag är så stor att jag inte får plats i spegeln. Plus size kläderna sitter inte så fint i storlek 56. Allt det här konsumera, Vem är du. Du måste se ut såhär och såhär? Ingen undrar vad du köpt din tröja. Vad lyssnar du på musik osv? Var bor du? Vad röstar du på som ingen frågar men jag signalerar med hela mitt jag vad jag står för.Internet, allt ska bekännas i bloggar och man smittas av. Man måste hoppa på tåget annars räknas man inte. Nästa gång kanske man hoppar framför tåget.


1 kommentar:

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.