fredag 18 maj 2012

Läka sig själv

Träffade en kompis. Jag blev osäker då vi pratade om min sjukdom och hon säger att hon inte tror på vetenskapen och diagnoser. Hennes övertygelse är New Age eller vad man ska kalla det. Hon underströk att visst är det mycket kommersiellt men för henne handlar det om att hitta felen hos sig själv och läka sig själv. Jag har också gått i stenterapi och allt vad det heter men det har inte hjälpt, plånboken har bara blivit tunnare. Visst så blir det kanske ibland som så att jag identifierar mig med bipolära sjukdomen. Men jag är ju inte lycklig och absolut inte glad. Men jag vet att om jag inte tar medicinen så blir jag sjuk. Men ibland får man ju ändå bra lust och kasta burkarna och börja meditera.

3 kommentarer:

  1. DUMHETER. Folk med psykiska diagnoser tar ju för fan livet av sig för att de inte får rätt hjälp. Mediciner är en del av hjälpen. Sluta inte med medicinerna! Meditera kan du göra tills korna kommer hem och visst kan det få dig att må bättre och mer balanserad, men inte FAN läker det en bipolär sjukdom. Det är en SJUKDOM, ingen inre obalans. Jävla skitprat, rent ut sagt.

    SvaraRadera
  2. Jo men jag är inte lika övertygad som du för jag är liksom osäker. Och ibland tvivlar jag på om jag har bipo överhuvudtaget...

    SvaraRadera
  3. För mig som också är bipo är det uppenbart att du också är det, jag känner igen mig så mycket i känslorna. Du är där jag var för flera år sedan, även om jag inte får såna depressiva perioder som du med gråt och så. Fortsätt kämpa Bea, hoppas du kan få rätsida på saker och ting. Jag fortsätter kolla in och hoppas du fortsätter att skriva när du mår bättre.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.