onsdag 2 maj 2012

Omväg

Jag ska diskutera med läkare om att göra gastric bypass igen för det här går inte . Jag är så tung, jag orkar inte göra nåt alls. Jag lyckas ju inte gå ner i vikt på egen hand så är det bara. Jag ska ändå vara med i viktväktarna och så att säga ge det en chans. Men jag har ju misslyckats så många ggr jag klarar ju inte.
Alltså för mig är det inte något kosmetiskt att jag vill se bättre ut nå det vill jag ju också men främst gör jag det för min hälsa. Jag vet att jag går emot mig själv men jag blir galen på att vara så här fet. Jag har aldrig varit så här himla stor förut. Det är hemskt man blir förlöjligad och hånad. Man får inte plats på flyget, i bussen och knappt i biostolen. Man känner sig ful, ful och oattraktiv.

2 kommentarer:

  1. Så länge du mår psykiskt dåligt avråder jag starkt ifrån att göra en op. Det går sällan bra för personer med psykiska problem efter en op.

    SvaraRadera
  2. Jag tror du skulle må grymt mycket bättre om du gjorde operationen och gick ner i vikt. Nu kan jag bara utgå ifrån mig själv, men jag är jätteglad och nöjd att jag gjort den, och det har inte ens gått 3 månader! För mig har det blivit så mycket lättare att släppa ångesten över vikten, och istället kan jag lägga den tiden på mer konstruktiva saker. Samt att jag har mer energi och livsglädje! <3 Men vad du än gör så är jag säker på att det går utmärkt <3

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.