onsdag 16 maj 2012

I glas vin

Ikväll hade jag tänkt att sitta och dricka rosé på en bar. Har läst om detta fenomen kvinnor som är själva och sitter och pimplar i sig vin i offentliga miljöer utan att någon ser dom. Jag har många ytliga bekanta och 500 vänner på facebook men jag har bara ett par kompisar som jag pratar med. De flesta har barn och då är det inte så lätt och ses. Så man hamnar lätt ute på något bord och ibland söker man kontakt och då är alla extremt svårflörtade för de sitter på sina internetdejter eller med sina tråkiga kollegor eller vad det nu kan vara. Annars kan det vara så att om man vill vara ifred och sitter och skriver eller med försjunken i en bok så kommer det nån som man inte alls önskar få kontakt med. Svårt det där. Den magiska stämningen vill aldrig riktigt infinna sig.

När jag jobbade på hemtjänsten i Gamla Stan för massa år sen så var det en tjej vars bror jobbade på nåt slags behandlingshem för unga kvinnor och han sa att det går så snabbt innan tjejerna hamnar i dåligt sällskap om de mår dåligt. Det räcker med att man öppnar en öl på en parkbänk så är där en skummis och lockar iväg en på villovägar.Jag har ju hamnat i dåligt sällskap ett par gånger men det är konstigt att inte värre saker har hänt eller om man säger såhär man har ju överlevt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.