tisdag 15 maj 2012

Fördomar och rädsla

Ursäkta mig i förra inlägget ville jag framställa mig själv som vidsynt och öppen. Men nu idag när jag satte ut en annons på en kamera på Blocket så blev jag förskräckt när killarna som bröt på ett främmande språk börja pruta och stressa som galningar: Men jag var hård, jag stod  på mig, sänkte inte priset stod emot att göra en jävligt snabb affär genom att kompromissa. Men jag kände att jag blev såhär misstänksam och rädd för "den andre" så att säga. Min fördomar bara frodades!! Vi får se antagligen så säljer jag kameran ikväll det spelar ingen roll hur knackig svenska man än pratar bara man inte kommer med ett skambud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.