onsdag 23 maj 2012

Vad väger tyngst?

Jo jag ska berätta om när jag var på överviktsenheten och jag hade gått upp 2.3 kg och började gråta och skrek att fan jag kommer aldrig gå ner i vikt och jag är dömd att vara fet. Hon var jättesnäll mot mig och försökte få mig att tänka på att det är vanorna jag måste bryta och inte stirra mig blind på vågen. Jag måste vara hungrig och lära mig stå ut med den känslan.Så när jag kommit till rätta med de dåliga vanorna så går vikten ner som en sideeffect.

Tog två Zopidem igår och sov så nu känner jag mig bättre. Ska till Affektivt centrum och träffa sköterskan vi ska jobba med strukturen. Jag är ingen idiot utan fattar att man måste ta emot hjälp när man behöver den. Sen ska jag träffa min bästis och hennes unge som har ett riktigt gubbnamn. Haha.

1 kommentar:

  1. Hej, gör som du vill med med LCHF behöver du inte vara hungrig. Jag är överviktig medn sedan jag äter LCHF kan jag kontrollera mitt godis och pizza intag. Jag har inget sjukligt begär efter mat bpt mer. Sakna, mycket sakna tror jag att jag kommer återta kontroll över min kropp och min vilja. Jag är nu mkt tveksam till att kalorisnål kost kan hjälpa en överviktig person överhuvudtaget. Men du måste känna det själv, ingen kan tvinga på dig en kosthållning.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.