tisdag 8 maj 2012

11 frågor

I bloggvärlden så har det den senaste tiden varit populärt med såna här 11 frågors enkäter. Jag hoppar på tåget och snor frågorna rakt av Lena Gerner men inte svaren!




1. Berätta om din första kyss
Jag var 13 och han 25. Han utländsk och jag följde inte med till hotellrummet för jag hade lite vett i skallen i varje fall. Kyssen smakade sprit och  jag minns skäggstubbet mot min unga kind.

2. Om du fick träffa ditt 15-åriga jag nu, vad skulle du säga då?
Ta inte dig själv på för stort allvar för ingen annan gör det. Våga satsa på sånt som är kul och som du gillar inte sånt som alla andra gör för att det är normativt. . 

3. Om du fick träffa ditt 55-åriga jag nu, vad skulle du säga då?
Håll dig till dom i din egen ålder.

4. Berätta om din bästa kroppsdel
Min fötter och mina händer. De är vackra.

5. Vad jobbar/jobbade dina föräldrar med?
Min pappa är leg. läkare och docent. Mamma är död och hon jobbade med nåt trist på Postgirot i en massa år.

6. Vad ska du göra i sommar?
Jag ska satsa på min viktnedgång och skriva min bok.

7. Vilken musik lyssnade du på i mellanstadiet?
Absolute Music plattorna definitivt och jag kom ihåg att jag gillade Tom Petty jättemycket.

8. Vilket är ditt drömjobb?
Typ Investment banker eller Förlagschef, eller tv producent. Något flashigt i varje fall. .
9. Brukar du knarka?
Jag går ut på krogen ett par ggr i månaden. Jag följer sällan med på efterfest där knarket åker fram och jag gjorde det hade jag vill inte varit den som är den.

10. Har du satt dig in i countrymusiken än?
Nej, jag lyssnar bara på Dolly Parton. Jag är inte ett dugg insatt i den övriga countrymusiken.

11. Ge ett allmänt asbra tips!
Jag har ett supertips! Om du bor i Stockholm och uttnyttjar stockholms kollektivtrafik så tycker jag att du skriver in dig på en kurs på uni och betala kåravgiften på 80 spänn termin då får du köpa studerande kortet för 560 riksdaler! Du visar alltså upp terminskortet när åker in i en kontroll med giltigt månadsmärke. Du kan ju gå kursen om du inte skulle göra det så har du fått åka lite billigare.

Okej här är mina 11 frågor, besvara dom och länka till era svar i kommentarsfältet!

 1. Har du några tics, eller gör något du alltid gör? T ex sätta toapapper på toasitsen på en offentlig toalett.

2. Vad gör dig riktigt förbannad?

3. Har du ljugit om vad du jobbar med?

4. Vad var det fulaste och dummaste du nånsin köpt?

5. Har du många fiender? Alltså personer du inte kan vara i samma rum som. Hur många?

6. Vad är det finaste man kan säga till dig?

7. Vilken är den mest överskattade filmen?

8. Vad gjorde du för 10 år sedan? Vad var det bästa och sämsta du gjorde år 2002?

9. Vilken klyscha eller citat hatar du mest?

10. Vad samlar du på? Beskriv gärna utförligt.

11. Vilken artist skäms du för att du gillar?


1 kommentar:

  1. Vilka roliga frågor! Synd att man redan har förbrukat sin frågestund.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.