torsdag 2 februari 2012

Vinterland

Det är helt vitt utanför fönstren. Snö. Hej Vinterland! Jag äter 6 x 42 mg litium och 1x15 mg abilify om dagen. Det håller mig i schakt. Jag blir ju verkligen helt sjuk när jag inte tar medicinen och börjar höra röster och ser syner och hamnar liksom som i en dvala. Dessutom går jag upp i varv och börjar göra en massa saker och sätter igång olika projekt. Sällan blir jag deprimerad. Jag har ju varit det men jag blir mest manisk.

Funderar på om jag ska gå till en psykolog. Vet inte om det verkligen behövs. Rent logiskt så är det väl vettigare på att lägga pengarna på en psykolog som talar om faktiska saker än att gå till ett medium som lika väl kan vara en kvacksalvare. Men jag vet inte jag mår ju inte så jäkla dåligt nu och jag tycker att det ofta är trist att sitta där och liksom vältra sig i sitt eget elände. Men nån typ av samtalsterapi borde jag ju ha. Tror jag kommer få det av st: Göran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.