fredag 3 februari 2012

Sinnesro

Jag har en lugn förmiddag framför så jag ska nog läsa lite. Har lite mer sinnesro till att göra sådana saker än tidigare. Jag ska läsa Vivian Sobchack till kursen. Just den bok vi ska läsa finns som e-bok. Det är ju bra!

Är rätt trögfattad. Jag måste läsa samma text flera gånger för att förstå kontentan av det hela. I alla fall när det gäller kurslitteratur. Det finns extremt korkade människor det är jag medveten om. Såna som bara upprepar vad andra säger och inte skapar sig en egen uppfattning. Sen finns det ju folk som liksom spelar dummare än vad de är för att vinna fördelar men det är ju en annan sak. På ok cupid kom frågan upp om man skulle kunna dejta någon som är dummare än en själv och jag svarade ja! Det skulle på nåt sätt vara ganska bekvämt. Men jag tror inte att det skulle funka i längden. Tror att det är lika barn leka bäst som gäller. Lika snygga och lika intelligenta!

1 kommentar:

  1. Jag tror också att det blir drygt i längden, när man inte alls kan diskutera någonting för att personen inte är allmänbildad eller rentav korkad. Det funkar inte om man vill ha ett långvarigt och nära förhållande. Ett ONS eller en KK funkar ju, då är det ju bara töm och glöm men annars... nä.

    SvaraRadera

Jag publicerar din kommentar efter att ha läst den. Your comment will be published after I have read it.